عکس / ژنرالِ «نیروی قدس» در قبرِ حاج «احمد»

ماهنامه اطلاع رسانی وفرهنگی

عکس / ژنرالِ «نیروی قدس» در قبرِ حاج «احمد»


یکر پاک «حاج احمد کاظمی»،در کنار مزار همرزمش «حاج حسین خرازی» تا روز ظهور مولایش، به امانت سپرده شد.به هنگام برگزاری آیین تدفین، «حاج قاسم سلیمانی» (فرمانده ی نیروی قدس سپاه) بود که دورن قبر خوابید و به رسم سنت، مرقدِ دوست قدیمی اش را برای پذیرفتنِ پیکر، مهیا نمود.

 احمد کاظمی به تاریخ دوم مرداد 1337 در نجف آباد متولد شد. وی، با شروع جنگ ایران و عراق، با یک گروه ۵۰ نفره در جبهه‌های آبادان حضور یافت و نبرد با متجاوزان را آغاز کرد. چندی بعد، این گروه ۵۰ نفره به یکی از یگان های قدرتمند سپاه یعنی «لشگر زرهی ۸ نجف اشرف»(یگان ویژه ی رزمندگان شهرستان نجف آباد) به فرماندهی «احمد کاظمی» تبدیل شد. وی در سال ‪ ۱۳۷۲‬ به عنوان فرمانده سپاه «منطقه شمال غرب» منصوب شد و به سال ‪ ۱۳۷۹‬سکان فرماندهی «نیروی هوایی سپاه» را به دست گرفت. ‪ ۵‬سال بعد، «احمد کاظمی» حکم فرماندهی «نیروی زمینی سپاه» را از مقام معظم رهبری دریافت کرد و سه ماه بعد، به هنگام ماموریتی نظامی، طی سانحه ای هوایی خلعت شهادت پوشید.

پیکر پاک «حاج احمد کاظمی»، درست در کنار مزار همرزمش «حاج حسین خرازی» تا روز ظهور مولایش، به امانت سپرده شد.
به هنگام برگزاری آیین تدفین، «حاج قاسم سلیمانی» (فرمانده ی نیروی قدس سپاه) بود که دورن قبر خوابید و به رسم سنت، مرقدِ دوست قدیمی اش را برای پذیرفتنِ پیکر، مهیا نمود. تصویری که پیش رو دارید، «حاج قاسم سلیمانی» را دقایقی پیش از دفن پیکر «حاج احمد کاظمی»ٰ، ایستاده در مزارِ خالی او به ثبت رسانده است.

روحمان با یادش شاد

قدس

سپاه قدس





:: موضوعات مرتبط: متفرقه، شهدای چریان، ،
نویسنده : آوای چریان*کانون فرهنگی شهدای چریان
تاریخ : سه شنبه 19 شهريور 1392
زمان : 16:20


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.